tisdag 14 oktober 2008


Vad jag vill och lite till, eller planer inför min lediga helg:

Shopping allmänt, på Panduro i synnerhet. Måla köksväggen. Brungrönbeigegrå med vit text, kanske? Putsa fönster. Sy prydnadshjärtan till jul och presenter och pynt. Tova ull. Pyssla ihop pynt till hårdiadem, brocher och/eller hårspännen. Göra egna badbomber (som i Vakre hjem). Plocka mossa. Binda kransar. Gå på bio "Vicky Christina Barcelona", heter den så? Teckna lite i blyerts.




Ja, listan kan nog bli huuuur lång som helst. Jag har en sån massa, massa idéer just nu. Och snart är det JUL, pysselidéerna formligen hopar sig inne i skallen på mig. Måste få ur mig några innan jag blir HEL-tokig!

En liten kom ihåg lista:
  • Atmosphere (butik i Göteborg)
  • Panduro
  • Farellie´s brunch, fast det kanske bara finns på söndagar-kolla upp!
  • Lush, många långa bad behövs snart.
  • Låna symaskin av mamma
  • Skriva shoppinglista med allt som behövs till ovanstående!

Dagens blir en liten Nalle...

STOOOOOOOORA BAMSE-KRAMEN TILL ER ALLA och TACK för alla uppmuntrande kommentarer här på bloggen, ni är så gulliga, rara, söta bloggisar.....PUSS!!!!!!!!!!!!!

Det här är inte ens det där låååånga inlägget som jag pratade om. Med min ambitionsnivå är det på gränsen till att bli en roman eller åtminstone en novell nyfikna nu? = )

Nu kom jag på något mer man kanske skulle kunna knåpa ihop, handledsvärmare, tovade med pärldekorationer, eller virkade....måste lära mig virka.....i sånna fall....hmmmm

4 kommentarer:

LillaFlisan sa...

Jag är STÖRTKÄR i din spegel!!!
Helt OTROLIG!!!
Ja, åsså Nalle åsså!!!


Kram flisan

Viola sa...

Hen Line och tack för dina rara ord, du har en gedigen lista, mycket på gång ser jag, om du vill gå in och tittas på tavlan besök då butiken så ser du den i större format, ha en bra dag, kram VIOLAN

S o F sa...

Hi hi!
L e d i g a helg var det ja. Men jag förstår att du menade ledig från jobbet. ;)

Ser att du också har lite turkosa detaljer hemma - Fint! (precis som jag då alltså)

Tänk bara på att inte ständigt Göra utan att ibland bara Vara också = återhämtning.

Varma hälsningar från amatörpsykologen! :)

Mizty sa...

Jag tror också jag är kär, i DIG.

Din turkosa neglige´, lite spooky, lite rysningar, deja vu, lite synsk. På min vägg här hemma hänger en stor tavla med negligeer. Gillar att hänga "underkläder" som dekoration i sovrummet.

Som s o f säger, glöm inte bort att BARA VARA också.

Mizty, som i mist, som i dimma
Kram