måndag 27 oktober 2008

Jag är en riktig "badoman" så något av det bästa med våran lägenhet är badrummet. Eller snarare karet, extra djupt och inkaklat. Rummet som sådant är kanske mer shabby än chict, döm själva...




Ena långväggen består till största delen av ett stort fönster, som på något vis har blivit felinstallerat/konstruerat för det går inte att putsa varken utsidan eller inuti mellan de båda fönsterglasen och så har det varit sedan huset byggdes 1944! Jo visst, ljust blir det, men det blir även superkallt på vintern. Då är det raggsockar som gäller. Element? Det finns ,men det är alltid kallt förutom om man öppnar fönstret. Då blir det varmt så att det ångar, fast bara på själva elementet. Resten av rummet hinner inte bli varmt, eftersom det varma flyger ut genom det öppnade fönstret. Charmigt att bo i ett äldre hus! =)








Hoppas ni har haft en fin helg och att solen skiner på er idag!
STORAKRAMEN
(Mizty, det måste ha blivit någon sorts tankeöverföring. Efter att jag fotat färdigt på badrummet och satte mig vid datorn...såg jag ditt inlägg...lite spooky nu igen *hi hi*)

7 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Så vackert badrum!
Koppen var väl underbar!

Kram Maud

S o F sa...

På tal om shabby chic - det är ju ditt badrum helt naturligt liksom och rostiga saker är ju inne nu har jag sett. ;)

Den där fina tvålen, har du köpt den sådan eller har du fixat till den?

Ha det Line!

Mizty sa...

Deja vu
Precis som ditt var mitt tidigare, härligt djupt inkaklat kar. Men jag hade åtminstone värme i elementet. Fukten som gick genom väggarna var orsaken till att alla i huset måste renovera.
Jag valde handdukstork.....med påföljden att jag har fått köpa VÄRMEFLÄKT!

Naturligt "inne" och gammal charm med eller utan raggsockar.

Från badmadamen Mizty med Kram

Anonym sa...

Gillar all inspiration från alla fina bloggar!

LillaFlisan sa...

Koppen......
:-D


Vacket som vanligt!



Flisan

Katta sa...

Vad fint det blev med madonnan på badkarskanten som ett litet franskt spa. Tycker dock synd om dig när det gäller kylan det är inte roligt att frysa, kram Katta

Viola sa...

DU min din härliga smak får nog badrummet att oxå se chic ut!!!!kramis