fredag 24 oktober 2008

LINES LYCKA!


I dag har jag fått höra att jag är en "pärla" (minsann!), dessutom av en person som jag känner oerhörd respekt för och som jag ser upp till, både privat och yrkesmässigt. Då var det nära att det kom en liten tår =) Hon sa också att hon tyckte att min blogg var såå fin....

Alltså, på tal om bloggen så känner jag mig väldigt kluven. Innan den här datorn kom in i mitt liv, för ungefär 3 månader sedan, hade jag aldrig ens sett en blogg! Men när jag väl upptäckte alla underbara bloggar, som på något mystiskt sätt virvlar omkring ute i rymden, ja då ville jag så klart också ha en! =) Det tog vällan en dag eller två att klura ut hur/var man kunde göra sin egen...och så var det det där med namnet, för det var man absolut tvungen att ha ett. Då tog det ytterligare någon dag att fundera ut några som jag tyckte kunde passa bra. På en inredningsblogg, för det hade jag bestämt. En inredningsblogg var det jag skulle ha och inget annat! Jag provade med "A home with a heart" (upptaget), "Colour me happy"(också upptaget)...jag tror att namnen var på engelska för att jag hade kikat på många utländska bloggar som jag tyckte om, och så vill man ju vara lite internationell =)....jag menar INTERNET, det är ju som universum, gränslöst STORT. Men det gick inte, alla var redan tagna. Jag blev bara mer och mer otålig, här skulle bloggas! Då fick det helt enkelt bli något med mitt eget namn, enda knaset med det är att det inte funkar så bra på engelska, fast det låter ju lite Dansk/Norskt och det passar ju bra eftersom jag tycker om den där Franska/Danska inredningsstilen! Lines Lycka. Inredningsblogg. Längre än så hade jag liksom inte tänkt.

Vad har jag då kommit fram till under min korta tid som bloggerska? Att det är väldigt svårt att ha en inredningsblogg när man hyr två rum och kök, som redan känns väldigt färdiginredda efter tio år. Att det är väldigt svårt att visa loppisfynd när man inte har någon bil och därför nästan aldrig hamnar på någon loppis. Att det blir ännu svårare när man har fått för sig att alla bilder som visas ska vara ens egna, och dessutom snygga! Att man med ett bloggnamn som innehåller ordet lycka känner sig tvungen att alltid skriva glatt och lyckligt. Helst av allt skulle jag bara vilja visa bilder på det som jag tycker är det allra finaste, och ha inlägg som alltid matchar varandra och ser ut som en glassig inredningstidning. Och självklart också skriva vackra, lagom personliga och lite poetiska anekdoter till mina alldeles perfekta bilder på mitt alldeles perfekta hem.

Sedan kommer livet emellan, och man kanske inte är så där jätteglad, och så blev det ett inlägg med den där bilden som jag inte alls är nöjd med längre, och vart tog inredningen vägen då, är det en pysselblogg nu, eller en fotoblogg, eller kattblogg??? Nja, det kanske inte riktigt blev den där perfekta helvackra bloggen som jag såg framför mig. Men den är helt min egen och perfektion är faktiskt ganska långtråkigt. Dessutom är det dom små skavankerna som gör mig till mig...helt unik!

STÖRSTA FREDAGSKRAMEN TILL ER!
Från Line med en blogg som kanske inte alls är en inredningsblogg utan mer som ...en stor påse Gott & Blandat.

5 kommentarer:

S o F sa...

Ja då är du precis som alla vi andra då. :)

Känner så väl igen ditt funderade över bloggen och hur det liksom blev. Man startar med en tanke/idé och sen helt plötsligt så har det blivit nåt annat...

Fullt normalt bloggägar beteende!

Lines (o)lycka är väl inget som passar eller? Nä, tänkte väl det.

Jag blir ibland helt sjuk när jag besöker riktigt proffsiga bloggar, och kanske lite lätt grön av avund, men så kan man inte leva sitt liv.
I allt vi gör finns det någon/några som gör det bättre än vi själva - vi kommer aldrig att vara bäst. Men vi kan vara bra nog, det räcker. Good enough!!

Vi kan kämpa lite mindre och på köpet vinna större harmoni. Vi duger! Ibland kan man glömma bort det.

Varma hälsningar!

Mizty sa...

Lines lycka
är bloggen som jag gillar.

Lycka är livet, med allt vad det innehåller, inredning, katter och pyssel, glimtar av händelser, personligt. Om man inte ibland kände av det olyckliga, onda, då visste man ju heller inte skillnaden.

Jag känner så väl igen det du skriver och dom där stilfulla bloggarna känns bara mer och mer kalla och opersonliga ju längre tid det går.

Var dig själv Line, du är kanonbra som du är.

Godislördag på dig
Mizty

Anonym sa...

Jag gillar gott och blandat påsen!

LillaFlisan sa...

EXAKT!
Instämmer helt med dig!
Fast gott och blandat är ju så mycket bättre än "bara" gelehallon.

Jag menar; även om jag gillar gelehallon så gillar jag ju saltakatter lika mycket ;-)och omväxling förnöjer säger ju dom som vet!
Så fortsätt med din superfina blogg, det är underbar precis som den är!

Kram Flisan

himmelstorpet sa...

Håller med föregående talare..;)
Känner också igen dina tankar !
Fortsätt som du gör !
Snurran