onsdag 24 juni 2009

Plötsligt händer det

JAG HAR BLIVIT MED HUS!!!!!!!!!!!!
Det känns fortfarande för bra för att vara sant, så jag måste nypa mig själv emellanåt. Kan fortfarande inte riktigt slappna av och fatta att jag faktiskt om bara några dagar ska få nycklarna till vårat nya hem. Vi som har letat och letat och tackat nej till den ena fina lägenheten efter den andra bara för att dom inte kändes rätt, och känt oss alldeles kräsna och hopplösa. På sista tiden har vi dock tackat ja till flera lägenheter och inrett i fantasin och levt på hoppet...och blivit besvikna då kontrakten gått till någon av dom andra 50 sökande (som det var på sista lägenheten). Så en kväll i förra veckan dök det upp....parhus i två plan om fyra rum och kök, med egen carport och förråd och stor altan och liten trädgård och skogen in på knuten och det tar tio minuter med buss in till stan och katterna kan få springa ute och....ja det finns badkar ;)....som hyresrätt!!!! Har ni gissat vart jag ska hänga min lilla skylt ? Den ska såklart hänga på den nya röda ytterdörren =D

Ibland tror jag att man faktiskt får allt man önskar sig....
fast det kanske tar 7 år innan det händer, men då....
är det LYCKA !!!!

15 kommentarer:

LillaFlisan sa...

ÅHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH GRAAAAAAAAAATTIS!


Äntligen! och ett litet hus också.
Och det bästa av allt NI behöver inte betala för fönsterbyten, fasadrenovering eller tapetsering!

Suck...... Här hamnar ALLA våra slantar (inte så många dock, kommunalanställd som man är)rakt in i rivningskåken vi bor i.

Just denna sommar är det fönsterbyten, elbyte och omputsning av fasaden som gick sönder vid fönsterbytet.....


Bye, bye Londonresan i Januari....

Men va fan...... Jag trivs ju hemma också för all del ;-)

Kram

Flisan

rosenskära sa...

Grattis till er båda och till kissemissarna givetvis! Då kommer du att bo nästan som jag och det är alldeles underbart med en liten egen täppa, egen tvättmaskin och egen hel kyl och frys!

Vilken sommarpresent!

Kram
Lena

Lina sa...

Grattis Line! Fantastiskt kul och gud va jag blir avundsjuk:) Nu kan du skapa i drivor.
/Lina

S o F sa...

Grattis Line - vilken härlig tid ni har framför er! :)

Efter gårdagens inlägg och cliffhanger så hade jag en liten liten aning om att de där bokstäverna skulle hamna i ett nytt boende.

Så roligt för er, förstår att ni är förväntansfulla och glada.

Ska ni bo kvar här i stan eller var kan ni tänkas hamna tro...?

Stor Lycka till-kram!

Anonym sa...

Nu blir det skumpa till helgen. Grattis.
Sten o Mamma

Petra sa...

GRATTIS ! Gud va kul för er! ni som letat så, får man fråga vart ert hus ligger? och när flyttar ni?! då måste det ju bli inflyttningkalas =) vi väntar med iver på en inbjudan.
kram!

hemma hos lilla mej sa...

GRATTIS vad mysigt.Ja den som väntar på något väntar aldrig för länge.Vad skoj.Ha en underbar torsdag kramiz ~~~~RITA~~~~~.

Anneli sa...

Stort Grattis
och
Lycka Till
Kram
Annelie

brutaltlagom sa...

Tjooooohoooooooooo..... Och inte bara det... du har dessutom bara två dagar kvar till semester!!!!=)Wiiiiiieeeeeee... Nu verkar det baskemej som om turen kommit till dig STORT!!!... tycker om dig... Ses sen=)

Viola sa...

VILKEN LYCKA LINE !!!!

Bara att gratulera
att du blivit med hus!

Det hrä ska bli så spännande att få var med om...och vet du vi som aldirg mera skulle ha eget hus...letar nu för fullt efter ett som jag även kan ha en fysísk butik i...ha det gott, KRAM

Anonym sa...

Hej!
Och Grattis!
Så fel jag gissade! Men du va skoj, du har ju väntat länge! Och en helt ny karta att inreda! Vilken lycka!! Och håller med Flisan, hyresrätt, jippiii! För alla ens pengar går ju åt till renoveringar, när man äger ett gammalt hus! Semester har vi inte haft på tre år!!! Nästa år kanske, kanske att pengarna räcker till en lite tripp! Vi funderar på att ta ett sabbatsår från renoveringssparingar! Men jag trivs ju också i mitt gamla hus! Så om ni funderar på att köpa ett gammalt hus, spara mycket pengar innan ni slår till! Det går åt!
Och vilken spännande framtid vi alla bloggare har, som kommer (hoppas jag) att få följa din inredning av ert nya hem! Grattis en gång till, kära du!
Hulda

Mizty sa...

Vem viftar med tummarna tror du?
Dom får väl leda till sig en liten stund, sen håller jag dom igen ;)

Grattis Line, Tias, Elsa och Nalle till Ert nya hem.

Nu kan du få utlopp för dina idee´r och inredning mer än i tankarna.Så väck med dig nu Horton.

Kramar och pussar från Mizty o Inez

Stadstjejen sa...

Grattis så himla mycket till er allihopa. Tänk att få mera yta att inreda. Jag ser fram emot all blider på bloggen. Syns vi i Åmål? JAg hoppas att jag kommer hem från Grekland tills dess. Har inte bokat flygbiljett hemm ännu. Det är alldesles för skönt här.
Kramis

Anonym sa...

GRATTIS!

Det ska bli spännande att se det huset under dina händers förvandling

Kram Lena

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Men åh så kul! Grattis!

Stor kram
Annica