söndag 10 januari 2010

no1

Tack för blogg-året 2009

vintage2

Välkommen 2010! 

Tänk va tiden går…fort…tycker inte alls det var länge sedan jag satt här och skrev gott nytt år…lika förundrad då som nu. Året som  gått kommer jag för alltid minnas som året då jag , “Springpojken” och katterna äntligen blev med hus! Efter flytten har det varit lite si och så med bloggandet här. Varje gång jag har känt mig inspirerad och gjort ett litet inlägg har det hänt något som slukat min energi. Först omställningen med flytten (som ju inte var något negativt, bara väldigt tidskrävande), ändrade arbetsförhållanden med upplärning av ny personal, influensa, hundattack, besked om att “min” butik ska stänga (tillsammans med övriga i kedjan)följt av utförsäljning, övertid och julfirande har inte lämnat mycket tid eller ork över till annat. Nu snurrar tankarna hej vilt, och jag känner mig väldigt splittrad…vad ska det bli av mig, liksom. Första tanken är, bara jag får ett jobb…vilket som helst…och sen om jag fick göra det jag själv verkligen vill…vad skulle jag göra då. Vad vill jag, vem är jag innerst inne? 

 

Just nu känns det inte som om jag vet någonting…men vad vet man någonsin om framtiden, egentligen?

Allt vi har är Nu! 

vintage1

Största kramen

Line

4 kommentarer:

S o F sa...

Underbar header och layout Line!!

Njuuuter...

Känner igen situationen du befinner dig i, fast den inte var exakt likadan för mig.
Men när man förlorar jobbet så sätts väldigt mycket tankar "i rullning".
Många av existensiell typ, som just: Vem är jag, vad vill jag, vad känner jag, vad kan jag o.s.v.

Kan vara både jobbigt men med perspektiv (senare) också utvecklande.

Hoppas att allt blir till det bästa för dig!

Varma kramar!

LillaFlisan sa...

Klart det ordnars sig!

Du med din talang, kan ju göra så många olika saker.

Håller tummarna!

Kram

F

annashusidingtuna sa...

Ja, livet kan verkligen ta sig i en helt annan riktning än vad man tänkt, tex jag är just nybliven 3 barns mor och det var inte tanken...
Men det brukar ju alltid ordna sig eller hur?
Kram Anna

Elisa Day sa...

Jag vet inte heller någonting just nu. Men på ett eller annat sett ordnar det sig. Vad fint du gjort här på bloggen. Kram