söndag 10 januari 2010

no 2

Keeping the colourscheme

Jag håller färgen

         

Fler detaljer från pysselrummet, som just nu blivit bloggrum. Övriga hemmet går i vitt grått och naturtoner, men här inne får jag leka fritt…och det är tur det, för jag kan inte motstå allt pastelligt. Det är ju bara så fint…i lagoma doser på rätt ställe. Tänk också vilken tur att man inte har världens exklusivaste smak när man är en sån sak letare…lycka kan vara en liten udda lampskärm upphittad på loppis för 15 kronor. Definitionen av lyx måste väl ändå vara att kunna köpa något totalt opraktiskt bara för att man tycker att något är vackert. Är det inte underbart?

 

Nu ska jag mumsa nybakt, det är också underbart!

 

Största kramen

tack för rara kommentarer, jag hittar styrka

vintagethanks

Line

2 kommentarer:

Lina sa...

Fint Line!
Jag vill också ha ett rum för kreativitet! Där inget annat behöver få plats eller komma till sin rätt. Ingen kompromiss.
Håller med dig om det sköna i att köpa något fint. Hatar tanken, BEHÖVER jag verkligen det här, eller när någon annan säger,-men har inte du redan en sån?
Hoppas du låter den flöda, kreativiteten, där i ditt rum.
/Lina

Katta sa...

Vilka underbara saker du har i ditt pysselrum!! Härliga färger och såna lampskärmar är så söta tycker jag och din turkosa fågelbur är snyggaste buren helt enkelt,kram Katta